He investigado para averiguar el día que se celebra el Santo de mi hija Alejandra, y la verdad es que es difícil de precisar. En principio encontramos el 14 de febrero Santa Alejandra de Egipto, que nos gustó mucho por lo fácil que es de recordar (el día de los enamorados y todo eso). Pero la verdad es que tiene una vida bastante triste. Poco más o menos se autoenterró en vida y murió con 30 años. Pero luego nos hemos encontrado con otras fechas. La más popular parece ser el 20 de marzo, que según Wikipedia se corresponde con el santoral católico. Esta página también dice que existe otra Santa Alejandra el día 18 de mayo, pero es el único sitio donde he encontrado esto. Por último también hay otra fecha que me dijo una amiga que tiene una hermana con este nombre: el 21 de abril. Concretamente es la fecha en la que murió la Santa a la que haces referencia en tu comentario, Santa Alejandra de Roma Emperatriz y Mártir , aunque también he encontrado informaciones de que esta Santa se cele...
Hi everybody. Today I'm going to show you my third (and final) stucco material for walls: I prefer this because it is more irregular and then more realistic. This is the coplete setup I will detail below: The material is similar to the other stucco materials. I have only changed the color: The important part is the stucco bump pattern. I have used four patterns and I have chained four Bump Nodes to create an irregular surface. I will show the patterns below, but maybe you have seen two of them in my previous version . I have included a Value node with several Math nodes to centralize the scale of all patterns. As I'm using Object coordinates you only need to change that value to modify the texture scale proportionally. These are the patterns I have used: * Misc30 Pattern , used in my Stucco Material II . * Misc32 Pattern , used in my Stucco Material I and II. * Felt13 Pattern . I found this pattern while investigating the felt materia...
Hi. Today I'm going to deal with a new node: Vector Transform. It allows to change coordinates between different spaces, World, Object or Camera. If you want further details about coordinate spaces you can check Blender 3D: Noob to Pro . This node offers new posibilities for materials and textures. Every texture in cycles has a Vector input to set the coordinate space for texturing and there is a Texture Coordinate node available which offers several possibilites. By default Generated coordinates are used. Before this node appears in Blender 2.69, we have some problems with textures in Cycles. If we have several objects in our scene with different sizes and they are sharing the same material, with any kind of texture or pattern in it, it is very difficult to set the appropiate scale factor to get the same size of the pattern/texture in all of them. Look this example using Generated coordinates, which uses the Global / World space: All these objects have scales a...
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